דף הבית
מאמרים
שלח את הפלאפון לתיקון וקיבל תמונות של אישה זרה

שלח את הפלאפון לתיקון וקיבל תמונות של אישה זרה

שלח את הפלאפון לתיקון וקיבל תמונות של אישה זרה – במסגרת פסק דין שניתן על-ידי בית משפט השלום בחיפה, נדונה תביעה שהוגשה על-ידי לקוח כנגד חברת פלאפון, במסגרתה ביקש אותו לקוח לחייב את החברה בפיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לו לטענתו, בעת שחב' פלאפון השיבה לו מכשיר טלפון סלולרי שמסר לתיקון ובו תמונות חושפניות של אישה זרה, אליהן נחשפה אשתו ויתר בני משפחתו וגרמו לקרע קשה במשפחה.

 

מפסק הדין עולה כי התובע הנו לקוח של חב' פלאפון מזה שנים, ובמהלך חודש ספטמבר 2010 התקלקל מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו, ולכן הוא מסר לחב' פלאפון את המכשיר וקיבל לבינתיים מכשיר סלולרי חלופי. כעבור מספר ימים, קיבל התובע את מכשיר הסלולרי שלו בחזרה מתוקן ומחודש, אך לא ציפה כי חייו צפויים להשתנות עד מהרה בעקבות זאת.

 

לטענתו, לאחר שהוא קיבל את המכשיר הסלולרי המתוקן מהחברה, ביקש מבנו בן ה-16 לעדכן עבורו מספרי טלפון, ותוך כדי שהבן "דפדף" במכשיר, הוא נתקל לפתע בתמונות של אישה זרה בלבוש חושפני. הבן המופתע הראה את התמונות לאמו, אשתו של התובע, אשר האשימה את התובע בניהול רומן עם האישה שנראתה בתמונות במכשיר הסלולרי. בכתב התביעה שהגיש התובע כנגד החברה הוא טען בין היתר, כי יחסיו הטובים שהיו לו עם אשתו לפני מקרה זה הידרדרו ביותר, ומאז אותו מקרה אשתו חושדת בו כי הוא בוגד בה, ולכן טען כי נגרמו לו ולמשפחתו עגמת נפש מרובה.

טענותיה של החברה

 

מנגד טענה חב' פלאפון בין היתר, כי התובע אומנם שלח את הפלאפון לתיקון וקיבל תמונות של אישה זרה, אך אינה יודעת כיצד הגיעו התמונות למכשיר הסלולרי של התובע, וכי לא מן הנמנע שהתובע בעצמו הכניסן למכשירו, ועוד הוסיפה וטענה כי קיים אצלה נוהל קפדני ביותר של מחיקת תכנים מטלפונים מחודשים בטרם הם מועברים ללקוחותיה.

שלח את הפלאפון לתיקון וקיבל תמונות של אישה זרה – החלטת בית המשפט

 

במסגרת פסק הדין, בית משפט השלום בחיפה נתן אמון מלא בעדותם של התובע ואשתו שהעידו בפניו במהלך המשפט, וציין כי התרשם כי התובע ואשתו כואבים ביותר את שנגרם להם, וכי הם מצויים במצוקה ממשית ומבלי שידעו כיצד להיחלץ ממנה, וכן הוסיף וציין כי אשתו של התובע ואחותה לבושות בכיסוי ראש ובלבוש מסורתי ולכן, ברור היה מדוע התמונות של אישה זרה בלבוש מינימלי מעוררות באשתו של התובע תחושות של "עירום".

 

בית המשפט השלום בחיפה קבע כי התובע הוכיח ששלח את הפלאפון לתיקון, אך קיבל בחזרה פלאפון שבו היו תכנים זרים שלא היו קודם לכן במכשיר ואשר היו בהם כדי לפגוע במשפחתו, וכן קבע שאין ספק כי נגרמה לתובע ולמשפחתו עגמת נפש בעקבות המקרה, בעוד שחב' פלאפון לא קיבלה על עצמה כל אחריות למקרה ואף "הגדילה ורמזה, במסגרת חקירת התובע ועדיו, כי התובע "אשם" בבגידה הנטענת ותוך שהיא מעמיקה את הקרע בין התובע לאשתו תוך כדין ניהול ההליך".

 

לאור זאת בית המשפט החליט לחייב את חב' פלאפון לשלם לתובע פיצוי בסך 10,000 ₪ עבור עגמת הנפש שגרמה לתובע, בתוספת 5000 ש"ח הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

 

אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

מעוניינים לקבל מידע נוסף?