דף הבית
מאמרים
ביטוח תאונות אישיות תלמידים

ביטוח תאונות אישיות תלמידים

 

מה זה ביטוח תאונות אישיות תלמידים? על מי הוא חל? איזה כיסוי מעניק ביטוח תאונות אישיות תלמידים? מה עושים במקרה של פגיעה ואיך תובעים?

 

מה זה ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

 

עורך דין תאונות תלמידים מסביר על תביעת ביטוח בית ספר, שכן כולנו מכירים את חוק לימוד חובה, אולם רבים מאיתנו אינם מודעים לכך כי במסגרת החוק, כל תלמיד מבוטח באמצעות ביטוח תאונות אישיות תלמידים על-ידי הרשות המקומית. הביטוח חל על ילדים מגיל 3 הלומדים בגן ילדים ועד לבני נוער עד כיתה י"ב, הלומדים במוסדות חינוך מוכרים.

 

שימו לב: חברת הביטוח המעניקה את הפוליסה, מחויבת להוציא לכל הורה באמצעות המוסד החינוכי, עותק מהפוליסה וטופס גילוי נאות המרכז את עיקרי הפוליסה והכיסויים הכלולים בה. יש לכם שאלות בעניין זה? תוכלו לפנות למוסד החינוכי, לחברת הביטוח וכמובן לעורך דין מקצועי אשר יסביר לכם את היקף הפוליסה ותנאיה.

 

איזה כיסוי מקבלים במסגרת ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

 

עורך דין תאונות תלמידים מסביר כי נהוג לחשוב כי ביטוח תאונות אישיות חל על התלמידים רק בשעות פעילותו של המוסד החינוכי ובשטחו, אולם למעשה, כיסוי חל 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה, בין אם התאונה התרחשה בשטחו של המוסד החינוכי ובין אם לאו, בין אם היא נוגעת לפעילותו של המוסד החינוכי ובין אם לאו.

 

פוליסת הביטוח במסגרת תביעת ביטוח בית ספר מקנה לתלמיד זכאות לפיצוי כספי במקרה של נכות, זמנית או קבועה, כמו גם במקרה של מוות חלילה, כאשר אלו הנם תוצאה של תאונה. שימו לב: קבלת הפיצוי אינה קשורה לשאלה באשמתו של מי נגרמה התאונה ועל כן בעת הגשת התביעה, ההורים אינם נדרשים להוכיח מי אשם בתאונה, כדי לקבל פיצוי מהגוף המבטח. ניתן אף לעיין בהסדרים בנושא בפורטל של אתר משרד החינוך.

 

באלו מקרים לא חל ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

 

כאמור מעלה, ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חל עליהם 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה וניתן לקבל במסגרתו פיצוי אף אם התאונה התרחשה ללא קשר למוסד החינוכי ולפעילותו. אולם, הביטוח לא חל בכל סוגי התאונות באשר הן ואלו הם החריגים: ביטוח תאונות אישיות לתלמידים אינו חל במקרה של פגיעה בשל תאונת דרכים, פגיעה שהנה תוצאה של פעילות איבה, או פגיעה מתאונת העבודה, אשר בגינן יהיה התלמיד זכאי לקבלת פיצוי מן המוסד לביטוח לאומי.

 

כיצד משלמים על הביטוח וכמה זה עולה?

 

אין המדובר בתשלום נפרד, אלא התשלום בגין פוליסת הביטוח כבר כלול בתשלום אותו משלם כל הורה למוסד החינוך בכל שנה. סכום זה נקבע בכל שנת לימודים, על ידי ועדת החינוך של הכנסת והוא עומד השנה על 75 ₪ לילד. שימו לב: הרשות המקומית אינה רשאית לגבות מן ההורים, דמי ביטוח בסכום גבוה יותר מאשר נקבע בוועדת החינוך. כמו כן, אין כפל חיוב. כלומר, אם התשלום הועבר לרשות המקומית, לא יוכל המוסד החינוכי לחייב את ההורים בתשלום זה.

 

מה צריך לעשות עם קרות התאונה?

 

עורך דין תאונות תלמידים כי במקרה של תאונת תלמיד, יש לפנות למוסד החינוכי, אשר יעביר להורים את טופס התביעה, על מנת שניתן יהיה לממש את הפוליסה בחברת הביטוח ולקבל פיצוי כספי בגין הפגיעה. מבחינה פרוצדוראלית, ההורים יכולים להגיש את התביעה ישירות לגוף המבטח באופן עצמאי, אולם מומלץ להיעזר בעניין זה בעורך דין מקצועי. זאת על מנת שניתן יהיה לממש את מלוא הזכויות מחברת הביטוח, אשר אינה ממהרת להכיר בתביעות המוגשות לה ויכולה להערים קשיים רבים בדרך לקבלת הפיצוי לו זכאי התלמיד.

 

עד מתי ניתן להגיש תביעה של ביטוח תאונות אישיות תלמידים?

 

ככלל, תקופת ההתיישנות של תביעות ביטוח לרבות תביעת ביטוח בית ספר הנה 3 שנים מקרות האירוע, אולם, כאשר מדובר על קטינים, המצב שונה. אז, תקופת ההתיישנות מתחילה רק עם הגיעו של הילד לגיל 18 ולכן ניתן לתבוע פיצוי במסגרת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים עד אשר מלאו לילד 21, אף אם התאונה התרחשה שנים רבות קודם. כמו כן, במקרים חריגים, ניתן יהיה להגיש את התביעה גם לאחר גיל 12, למשל, כאשר מלוא הנזקים מן התאונה התגלו באיחור ניכר. יחד עם זאת, למרות תקופת ההתיישנות הארוכה, רצוי שלא להשתהות בטיפול בתביעה ולהגישה בסמוך למועד התאונה. אז, פרטי התאונה זכורים היטב ואין חשש מפני איבוד אינפורמציה/תיעוד בשל חלוף הזמן. כמו כן, הליך התביעה יכול לארוך זמן ולרוב, זקוקים התלמיד והוריו לפיצוי הכספי בהקדם האפשרי.

 

מהו גובה הפיצוי שניתן לקבל?

 

מטבע הדברים, סכום הפיצוי במסגרת ביטוח תאונות אישיות של תלמידים, הוא נגזרת של היקף וחומרת הפגיעה שנגרמה לתלמיד, בעקבות התאונה. כמו כן ישנה השאלה, האם מדובר בנכות זמנית או צמיתה. במקרה של נכות זמנית, מעניקה הפוליסה פיצוי בגין התקופה בה היה הילד מרותק למיטתו, פיצוי בגין ימי אשפוז וכדומה. כמו כן, במסגרת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, ניתן לקבל גם החזר בגין הוצאות רפואיות אשר אינן משולמות על ידי גורם אחר. למרבה הצער, ישנן תאונות אשר להן תוצאה טרגית וניתן לקבל פיצוי על ידי חברת הביטוח גם במקרה של מוות.

 

האם ניתן לתבוע את המוסד החינוכי?

 

הכתובת הראשונה לתביעה במקרה של תאונת תלמיד היא כאמור חברת הביטוח אשר מעניקה את הפוליסה של ביטוח תאונות אישיות לתלמידים.  לעתים ניתן יהיה להגיש בנוסף גם תביעה כנגד המוסד החינוכי ו/או הרשות המקומית, בין אם באמצעות תביעות קטנות (בסכום של עד 34,000 ש"ח נכון לשנת 2020) ובין אם באמצעות תביעה רגילה, ובה לטעון כי התאונה הנה תוצאה של רשלנות של מי מהצדדים, אשר לא נקט באמצעים סבירים כדי לשמור על בטיחותם של התלמידים ולו עשה כן, התאונה והנזק שנגרם בעקבותיה, לא היו מתרחשים. כאשר פונים לעורך דין לשם טיפול בתביעה במסגרת הפוליסה, עורך הדין גם יחווה דעתו האם קיימת עילת תביעה כאמור בגין רשלנות, המאפשרת לקבל פיצוי כספי נוסף.

 

אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

מעוניינים לקבל מידע נוסף?