דף הבית
מאמרים
פיצוי ביטול טיסה

פיצוי ביטול טיסה

בית משפט לתביעות קטנות באשדוד, חייב את חברת התעופה הלטבית אייר בלטיק לשלם פיצוי ביטול טיסה בסך של 17.5 אלף ש"ח לשבעה נוסעים ישראלים, שטיסת ההמשך שלהם מריגה לקייב בוטלה.

 

טענות הנוסעים

 

במסגרת התביעה שהוגשה על-ידי הנוסעים נטען בין היתר, כי הם רכשו כרטיסים לטיסה שהופעלה על-ידי חברת התעופה אייר בלטיק מתל אביב לקייב, אשר כללה עצירת ביניים בעיר ריגה ובמסגרתם נקבע, שהטיסה הראשונה מתל אביב לריגה תהא ביום 17.9.17 בשעה 7:10 בבוקר, וטיסת המשך מריגה לקייב באותו היום בשעה 1815 בערב.

אולם לטענת הנוסעים ביום הטיסה הם הגיעו לשדה התעופה בן-גוריון שם עלו במועד המתוכנן לטיסה לריגה, אך לאחר נחיתתם נמסר להם להפתעתם כי טיסת ההמשך שלהם מריגה לקייב בוטלה, והם נאלצו להמתין במשך שעות רבות בשדה התעופה בחוסר וודאות עד שהם הועברו לטיסה חלופית שהמריאה בשעות הלילה לעיר וילנה (במקום לקייב), ורק למחרת בבוקר הם המשיכו בטיסה נוספת מוילנה לקייב, ובעקבות זאת הם הגיעו בסופו של יום לקייב שהיו הם מותשים ומתוסכלים בעיכוב של מעל 12 שעות דבר שאף גרם להם להפסיד לילה במלון.

 

עוד טענו הנוסעים, כי לפני הגשת התביעה הם פנו לחברת התעופה בבקשה לקבלת פיצוי בגין ביטול טיסה אך האחרונה דחתה תחילה את בקשתם, תוך שטענה כי הם אינם זכאים לפיצוי מאחר והטיסה בוטלה בשל תקלה. לאור זאת, הוגשה מטעמם תלונה כנגד חברת התעופה לגוף ממשלתי בלטביה, וכתוצאה מכך חב' התעופה שינתה את תשובתה ואישרה להם פיצוי בסך של 250 אירו הקבוע בתקנות האירופיות, אך מאחר והיה מדובר בפיצוי הנמוך מהפיצוי הקבוע במסגרת חוק שירותי תעופה בישראל שאמור להיות בשיעור של כ-2,000 ₪ לנוסע, לא נותרה בידם ברירה אלא להגיש את התביעה לבית המשפט.

ליצירת קשר עם משרדנו:

    טענותיה של חברת התעופה אייר בלטיק

     

    מנגד טענה בין היתר חברת התעופה אייר בלטיק, כי טיסת ההמשך של הנוסעים מריגה לקייב כלל לא בוטלה אלא המריאה בעיכוב ב-5 שעות בלבד, וכי העיכוב נגרם עקב תקלה חריגה שהצריכה את החלפת המטוס במטוס חלופי, ולכן טענה כי הנוסעים לא זכאים במקרה זה לקבל פיצוי ביטול טיסה, מאחר והזכאות לקבלת פיצוי על פי החוק הישראלי בגין עיכוב בטיסה הנו רק במקרים בהם העיכוב הוא מעל 8 שעות. עוד טענה חברת התעופה כי היא העניקה לנוסעים במהלך זמן המתנתם לטיסות החלופיות את כלל ההטבות הנדרשות על פי החוק, לרבות מזון ושתייה.

     

    בית המשפט חייב את חברת התעופה לשלם פיצוי ביטול טיסה

     

    הרשם הבכיר ערן אביטל מבית משפט לתביעות קטנות באשדוד החליט לקבל את מרבית טענות הנוסעים, תוך שחייב את חברת התעופה אייר בלטיק לשלם לכל אחד מהנוסעים פיצוי על ביטול טיסה בסך של 2,500 ₪ ובסך כולל של 17,500 ₪.

     

    במסגרת פסק הדין נקבע בין היתר כי טיסתם המקורית של הנוסעים מריגה לקייב אכן בוטלה, תוך שבית משפט דחה את טענותיה של אייר בלטיק שטענה כי היא פטורה מלשלם לנוסעים פיצוי מאחר והעיכוב בטיסה אירע בשל תקלה טכנית חריגה, ונקבע כי טענה זו כלל לא הוכחה: "הטענה בדבר הנסיבות המיוחדות שלא היו בשליטת הנבעת לא הוכחה כלל ועיקר" כך צוין בפסק הדין.

     

    לאור זאת קבע בית המשפט כי במצב דברים זה, זכאים הנוסעים לקבלת פיצוי ביטול טיסה מכוח חוק טיבי בסך של 2,070 ₪ לכל אחד. בנוסף לכך, בית המשפט חייב את אייר בלטיק לשלם לכל נוסע "פיצויים לדוגמה" בסך של 430 ש"ח, מאחר והיא לא פיצתה אותם בפיצוי המתחייב במסגרת חוק שירותי תעופה החל בישראל, למרות שהם פנו אליה בבקשה לקבלת הפיצוי מספר פעמים לפני הגשת התביעה.

     

    פרטי התיק: תביעות קטנות 30786/02/18 אביטן ואח' נ' אייר בלטייק

    אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפט

    מעוניינים לקבל מידע נוסף?