ישנו לילה בשדה התעופה ויקבלו פיצוי מכוח חוק שירותי תעופה – חוק טיבי איחור בטיסה

ישנו לילה בשדה התעופה ויקבלו פיצוי מכוח חוק שירותי תעופה – חוק טיבי איחור בטיסה

3 נוסעים ישראלים נאלצו לישון לילה שלם בשדה התעופה בניו יורק עקב עיכוב בטיסה לתל אביב שהפעילה חברת התעופה איבריה, ושחויבה לשלם להם בעקבות זאת פיצויים מכוח חוק שירותי תעופה – חוק טיבי איחור בטיסה –  והחזר הוצאות בסך 27 אלף₪. 

במסגרת פסק הדין שניתן על-ידי בית משפט השלום בירושלים, נדונה תביעה שהוגשה מטעם זוג נוסעים וילדם, בה טענו האחרונים כי הם רכשו כרטיסי טיסה לטיסות של חברת איבריה מישראל לארה"ב וחזרה, שכללו עצירות ביניים במדריד, ובהם נקבע בין היתר שטיסת החזרה משדה התעופה בניו יורק למדריד תמריא ביום 19.6.17 בשעה 21:00 בערב, ולאחר מכן היו אמורים הנוסעים להמשיך בטיסה נוספת ממדריד לתל אביב.

אולם לטענת הנוסעים כשהם הגיעו לשדה התעופה בניו יורק נמסר להם כי יש עיכוב בטיסה, והם נאלצו להמתין שם במהלך כל הלילה, ורק בבוקר שלמחרת נמסר להם כי טיסתם תדחה ב-24 שעות, כשבסופו של יום הם הגיעו לתל אביב באיחור של 2 יממות, לאחר שגם טיסת ההמשך ממדריד לתל אביב נדחתה.  לאור זאת, ביקשו הנוסעים בתביעתם לקבל מאיבריה פיצוי מכוח חוק טיבי איחור בטיסה, וכן פיצוי על כך שאיבריה לא סיפקה להם שירותי סיוע על אף שנדרשו לשהות בשדה התעופה בניו יורק במשך יממה, והניחה להם לטענתם להסתדר לבד.

מנגד טענה איבריה בין היתר, שהנוסעים לא זכאים לקבל ממנה כל פיצוי בגין איחור בטיסה, מאחר והמטוס עליו היו הם אמורים להמריא מניו יורק למדריד, שינה את מסלולו באופן בלתי צפוי בעת שהיה בדרכו ממדריד לניו יורק, ונחת במקום בבוסטון בשל תנאי מזג האוויר קשים ששררו באותה העת בניו יורק. בנוסף, איבריה הגישה לבית המשפט דו"ח מטאורולוגי שכלל תיעוד של מזג האוויר. עוד טענה איבריה, כי הנוסעים התבקשו להמתין בשדה בניו יורק במהלך הלילה מאחר והטיסה נדחתה בכל פעם מחדש, וכי העניקה להם את כל שירותי הסיוע הנדרשים על פי החוק, לרבות ארוחות, אך נבצר ממנה לספק להם מלון בשל מחסור בחדרים פנויים.

הרשמת הבכירה עדי בר-טל מבית משפט השלום בירושלים החליטה לקבל את התביעה ברובה, תוך שחייבה את איבריה לשלם לנוסעים תשלום בסך של כ-27,000 ₪. סכום זה כלל בין היתר, פיצוי מכוח חוק שירותי תעופה – חוק טיבי איחור בטיסה –  בסך של 3,070 לכל נוסע, לאחר שנקבע כי איבריה לא הצליחה להוכיח שהטיסה עוכבה בשל תנאי מזג אוויר קשים ופתאומיים.

בנוסף לכך, איבריה חויבה לשלם לכל נוסע פיצויים לדוגמה בסך 4,000 ₪, לאחר שהרשמת הבכירה קבעה כי היא התנהלותה של איבריה "אינה עומדת בסטנדרטים שהתווה החוק…", מאחר ואיבריה לא הוכיחה שעשתה מאמץ כלשהו כדי לספק לנוסעים שירותי לינה, ואף לא דאגה למצוא להם טיסה חלופית מהירה יותר.

 

פרטי התיק: תאמ (י-ם) 38107-07-17 מיכאל קרפציו נ' Iberia נתיבי אוויר ספרדיים. 

אין באמור במאמר זה כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

Related Post