הזמינו חופשה משפחתית במלון וקיבלו לכלוך וצחנה וקריאות "שיקסע"

בית משפט השלום בירושלים דן בתביעה שהוגשה על-ידי בני משפחה כנגד סוכנות נסיעות, אשר ממנה הזמינה המשפחה חבילת נופש למלון בטבריה לחופשת פסח בעלות של 7,500 ש"ח.

במסגרת התביעה טענו בני המשפחה, כי כאשר הם הגיעו לבית המלון הם נחלו אכזבה עמוקה ממצב תחזוקת בית המלון על מתקניו וחדריו, כמו גם ממכת ריח חזק שנדף ממערכת הביוב והצחנה שפקדה אותם וחוסר ניקיון בחדרים ותארו את המצב התחזוקתי במלון כירוד ביותר.

בנוסף לכך, הם טענו כי כאשר הזמינו את החופשה מסוכנות הנסיעות נאמר להם במפורש כי במלון תתארח אוכלוסיה מגוונת ואולם לצערם נכחו הם לדעת, כי רוב האוכלוסייה שפקדה את המלון הייתה מהמגזר החרדי ואף קיבלו לעברם קריאות כגון: "שיקצה" בגלל שהן לבשו מכנסיים בעת ששהו במלון ואף ציינו כי הם חשו כי "עיניהם של אורחי המלון כמבקשות מהתובעים להיעלם מהאזור"

לאור אכזבת המשפחה מהמלון, ניסו בני המשפחה ליצור קשר עם נציג סוכנות הנסיעות על מנת למצוא פיתרון הולם אולם, ניסיונות אלה לא צלחו ולאחר שלבסוף הצליחו ליצור קשר עם נציגי הסוכנות ושטחו טענותיהם, הם נתקלו בסירוב מוחלט ולכן החליטו לעזוב את המלון. לאחר מכן הם הגישו תביעה כנגד סוכנות הנסיעות ע"ס 40,500 ₪, ובה הם טענו בין היתר, כי סוכנות הנסיעות הטעתה אותם בכך שהיא ציינה בפניהם בעת ההזמנה, כי המלון הוא ברמה של 4 כוכבים נקי ומסודר, וכי מהתמונות שנשקפו אליהם מאתר האינטרנט שיקפו מצב שווא.

טענות המשפחה הוכחשו על-ידי סוכנות הנסיעות שמנגד טענה בין היתר, כי היא אינה אחראית לכל ההזמנות של בית המלון כמו גם לטיב שירותי המלון, ולא הייתה יכולה לדעת את הרכב האוכלוסיה שעתידים לשהות באותה העת במלון. כמו כן, הסוכנות הכחישה כי מסרה למשפחה בעת ביצוע ההזמנה שרמת המלון הוא 4 כוכבים, וציינה כי מזה מספר שנים אין לבתי המלון בארץ דירוג כוכבים, וכי נמסר למשפחה כי המלון הינו ברמה בינונית ולכן התשלום היה בהתאם.

בית המשפט החליט לקבל חלקית את טענות המשפחה וחייב את סוכנות הנסיעות לשלם לה פיצוי בסך של 5,250 ₪ בתוספת 3,500 ₪ שכר טרחת עורכי דין. בית המשפט ציין כי כאשר מנהל סוכנות הנסיעות נשאל על-ידי המשפחה באשר להרכב האוכלוסייה במלון, היה עליו לבדוק מול המשפחה, כגורם המקצועי ובעל מירב המידע, באם דבר זה משמעותי עבורה ובכך לא היה ממליץ לה לרכוש את חבילת הנופש.

יחד עם זאת, בית המשפט דחה את טענת המשפחה בקשר לרמת המלון וציין בין היתר, כי היה עליה לצפות כי המחיר הנמוך יחסית ששולם על-ידה עבור חבילת הנופש בימים העמוסים של החג הנו עבור רמת שירות ואירוח בינונית, וכי הייתה יכולה לדעת את מלוא המידע לגבי המלון באמצעות האינטרנט, ולכן דחה את טענת המשפחה בקשר להטעיה בנוגע לרמת המלון.

פרטי פסק הדין: תא"מ 7210-09-12, שחר נ' חברת מרגליות תירות ונופש (5.8.2013)

 

Related Post