פיצוי על ביטול טיסה אל על

פיצוי על ביטול טיסה אל על

בית המשפט לתביעות קטנות בקריות קיבל תביעה פיצוי על ביטול טיסה אל על, וחייב את האחרונה לשלם לכל אחד מהנוסעים פיצוי על סך של 3,070 ₪ על ביטול טיסה עקב שביתת טייסים

התביעה הוגשה על-ידי בני זוג, אשר היו אמורים לטוס בטיסה שהפעילה חברת התעופה אל על מניו יורק לתל אביב, ביום 20.11.16. אולם בשעות הבוקר של אותו היום, קיבלו בני הזוג מייל במסגרתו נמסר להם כי הטיסה בוטלה עקב שביתה. לאחר מכן, בני הזוג יצרו קשר עם אל על, ושובצו לטיסה חלופית שהמריאה רק לאחר 3 ימים. לאור זאת, פנו בני הזוג לאחר ששבו ארצם לאל על, ודרשו לקבל פיצוי על ביטול הטיסה בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי), אך אל על דחתה את דרישתם תוך שהציעה להם כפיצוי על ביטול הטיסה – שובר הנחה בסך של 200$ לכל אחד מהם בלבד.

במסגרת כתב ההגנה טענה אל על בין היתר, כי שינוי הטיסה היה בלתי נמנע מאחר וצוות הטייסים שלה שהיה אמור להטיס את המטוס לא התייצב לטיסה בפתאומיות, ונסיבות אלה פוטרות אותה מתשלום פיצוי על ביטול טיסה, על פי סעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה, הקובע כי אם מפעיל הטיסה הוכיח כי "הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו וגם אם היה עושה כל אשר ביכולתו-לא היה יכול למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות", יהיה הוא פטור מתשלום פיצוי על ביטול טיסה, בעוד שלטענת אל על – השביתה הפראית בה נקטו הטייסים לא היה בשליטתה, ולכן הנה פטורה מתשלום פיצוי לנוסעים מכוח סעיף זה.

השופטת  סימי פלג קימלוב מבית משפט לתביעות קטנות בקריות החליטה לקבל חלקית את התביעה, וזיכתה את בני הזוג בפיצוי על ביטול טיסה בסך של 6,370 ₪, לאחר שקבעה כי שביתת הטייסים לא הייתה "שביתה מוגנת", וכן דחתה את עמדת אל על שטענה בין היתר, כי לא הייתה לה היכולת לצפות את הנסיבות שנוצרו בשל אי התייצבות הטייסים: "אין מדובר באירוע מפתיע וחד פעמי של הטייסים שבחרו שלא להתייצב לטיסה המיועדת והנתבעת נתקלה בכך שלא בפעם הראשונה. לפיכך, אינני מקבלת את עמדתה שלא היה בידיה להיערך בהתאם. כאמור, לא התקבל כל מסמך אשר ניתן ללמוד ממנו כי מדובר בשביתה מוגנת המבטאת את זכותם של העובדים  לשביתה. משכך, אינני סבורה כי מקרה זה נכנס לגדרו של הסייג לקבלת פיצוי", כך קבעה השופטת בפסק הדין.

פרטי פסק הדין: תק (קריות) 11733-02-17 שלמה איזנברגר נ' אל-על נתיבי אויר לישראל בעמ (פורסם בנבו)

Related Post