חברת תעופה תשלם – פיצוי בגין איחור בטיסה – בסך 11,420 ש"ח

חברת תעופה תשלם – פיצוי בגין איחור בטיסה – בסך 11,420 ש"ח 

חברת תעופה תשלם – פיצוי בגין איחור בטיסה – בסך 11,420 ש"ח, כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע, שחייב את חברת התעופה המולדבית טנדרם אירו לשלם לשלושה נוסעים פיצוי בגין איחור בטיסה של מעל 13 שעות בטיסה מקישינב לתל אביב, ואף חייבה לשלם למשפחה 6,000 ש"ח על כך שהיא לא סיפקה להם מזון ושתיה במהלך זמן המתנתם לטיסה

בפסק דין שניתן על-ידי בית משפט לתביעות קטנות בבאר שבע, חויבה חברת התעופה המולדובית – טנדם אירו, לשלם לזוג נוסעים וילדתם פיצויים לרבות פיצוי בגין איחור בטיסה, בסך 11,420 ש"ח. 

במסגרת כתב התביעה שהגישו הנוסעים בסיוע של עו"ד אהוד פאי – העוסק בהליכים נגד חברות תעופה לצורך קבלת פיצוי בגין איחור בטיסה, נטען בין היתר, כי הם רכשו מחברת התעופה כרטיסים לטיסות מישראל לעיר קישינב בירת מולדובה וחזרה, בעוד שטיסתם חזרה לישראל שהייתה אמורה להמריא ביום 3.8.17 בשעה 6:20 בבוקר, המריאה בפועל רק בסמוך לשעה 20:00, ובאיחור של למעלה משלוש עשרה שעות, ולכן טענו כי הם זכאים לקבל פיצוי בגין איחור בטיסה על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), בגין עיכוב של למעלה מ-8 שעות.

עוד טענו הנוסעים, שההודעה על איחור הטיסה נמסרה להם מחברת התעופה יום לפני טיסתם חזרה ארצה, אולם ממועד מתן ההודעה ועד להמראת הטיסה בפועל, חברת התעופה לא הציעה או סיפקה להם שירותי סיוע כגון: מזון, שתיה ושירותי תקשורת, ואף לא יידע אותם באשר לזכויותיהם, ולכן הם נאלצו לרכוש מכיסם מזון, שתיה ואירוח בדירה שכורה עד להמראת הטיסה בפועל, וכן נאלצו לשלם מאות שקלים עבור מונית משדה התעופה לביתם, מאחר והם נחתו בשדה התעופה בן גוריון בשעה מאוחרת בה כבר לא הייתה תחבורה ציבורית.

מנגד הכחישה חברת התעופה את טענות הנוסעים וטענה בין היתר, כי הם לא זכאים לקבל – פיצוי בגין איחור בטיסה, מאחר והאיחור נגרם בשל נסיבות פתאומיות, משום שבמהלך בדיקות שביצעה במטוס שהיה אמור להטיסם – התגלה נזק בלהב של אחד המנועים שנגרם מפגיעת ציפור, ולכן היה מדובר בתקלה נדירה. עוד טענה, שהיא הציעה להם טיסה חלופית עם חברת תעופה אחרת, אך הם סירבו, ושהם לא היו זכאים לקבל שירותי סיוע מאחר וההודעה על דחיית הטיסה נמסרה יום לפני הטיסה, ומלבד זאת הם קיבלו את ההטבות שהיא נדרשה לספק להם: "לשיטת התובעים עולה האפשרות אבסורדית לפיה הנתבעת הייתה צריכה להגיע עם סלסלת כריכים ושתיה לבית המלון בו שהו ולהנעים להם את זמנם עד למועד הטיסה החלופית" – כך טענה חברת התעופה במסגרת כתב ההגנה שהגישה.

הרשמת הבכירה מיטל חלפון-נזריאן מבית משפט לתביעות קטנות בבאר שבע, דנה בטענות הצדדים והחליטה לקבל את תביעת הנוסעים במלואה, וחייבה את חברת התעופה לשלם להם פיצויים בסך של 9,870 ₪, לרבות פיצוי בגין איחור בטיסה, וכן הוצאות משפט בסך של 1,550 ₪, תוך שקבעה כי עלה בידי התובעים להוכיח את תביעתם והתרשמה מכנות דבריהם, והאמינה להם שחברת התעופה לא הציעה להם כל פיצוי בגין איחור בטיסה, ולא סיפקה להם שירותי סיוע כגון מזון ושתיה כנדרש.

עוד קבעה הרשמת בפסק הדין, כי חברת התעופה לא הוכיחה במקרה זה שהאיחור בטיסה נגרם בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה, ודחתה את טענתה כי האיחור נגרם בשל פגיעת ציפור, מאחר והיא לא המציאה חוות דעת מומחה או הביאה לדיון טכנאי או מנהל תחזוקה אשר יכלו לפרט על אופי התקלה, המאמצים שנקטה חברת התעופה כדי לתקנה והזמן הנדרש לתיקונה, וכן "לא הוכיחה כי עשתה כל שביכולתה על מנת למנוע את ביטול הטיסה" כך ציין הרשמת בפסק הדין.

לאור זאת, בית המשפט חייב את חברת התעופה לשלם לכל אחד משלושת הנוסעים – פיצוי בגין איחור בטיסה ע"ס 1,290₪ לכל נוסע, פיצויים לדוגמא בסך של 2,000₪ לכל נוסע על כך שחברת התעופה לא סיפקה שירותי סיוע, וכן הוצאות משפט בסך של 1,550 ₪, ובסך כולל של 11,420₪.

עו"ד אהוד פאי, העוסק בהליכים נגד חברות תעופה לצורך קבלת פיצוי בגין איחור בטיסה וסייע לנוסעים בהגשת התביעה כנגד חברת התעופה במקרה זה ציין: "אני מברך על פסק הדין. חשוב שנוסעים ידעו את זכויותיהם ויש להוקיע את ההתנהלות הלקויה של חברת התעופה שהתגלתה במקרה זה. במקרים רבים נוסעים מוותרים על הזכויות המגיעות להם, אך לדעתי, לא כדאי לוותר בקלות על הזכויות המגיעות להם מכוח החוק"

פרטי התיק: ת"ק 59395-11-17 בוגומילסקי ואח' נ' טנדם אירו. אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית.

 

Related Post