עיכוב טיסה פיצוי – הטיסה עוכבה ביום שלם – חברת הטיולים תפצה

פסק הדין ניתן על-ידי בית המשפט לתביעות קטנות בעפולה במסגרת תביעה שהוגשה על-ידי בני זוג כנגד חברת התיירות – פגסוס תיירות ונסיעות בע"מ, העוסקת בארגון טיולים מאורגנים בחו"ל, בו חייב בית המשפט את חברת התיירות בתשלום פיצויים בסך 3,000 ₪.

מכתב התביעה שהוגש על-ידי בני הזוג על סך של 9,000 ₪ עולה, כי בני הזוג הזמינו טיול מאורגן לבולגריה מאת חברת התיירות בעלות כוללת של 2,550 דולר, כאשר החבילה כללה טיסות ישירות לבולגריה עם חברת התעפוה Air Bulgaria אולם, ביום הטיסה ולאחר שבני הזוג הגיעו לנמל התעופה בן גוריון, בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, נמסר להם כי טיסתם מתעכבת ורק כעבור שעות רבות – בשעה 12:00 בצהריים של אותו היום, נמסר להם כי בגלל העיכוב הם מועברים לבית מלון ולבסוף טיסתם יצאה רק בשעה 17:00 לערך. לנוכח עיכוב הטיסה תבעו בני הזוג את חברת התיירות וטענו כי בגלל העיכוב בטיסה הפסידו את היום הראשון של הטיול המאורגן.

כנגד טענות בני הזוג, טענה חברת התיירות כי לא הייתה לה שליטה על העיכוב שאירע בטיסה ומי שחבה בנזק שנגרם לבני הזוג הנה חברת התעופה הבולגרית שכן, הטיסה עצמה הוזמנה על-ידי חברת התיירות מחברת התעופה ופרט לעיכוב במועד הטיסה לא היו לבני הזוג כל טענות כנגד חברת התיירות ולכן, חברת התיירות שלחה לחברת התעופה הבולגרית הודעת צד ג' בה היא טענה, כי יש להטיל על חברת התעופה את נזקיהם של בני הזוג.

חברת התעופה הבולגרית, טענה מנגד כי העיכוב שנגרם בטיסת בני הזוג לא אירע באשמה אלא נגרם בשל תאונת דרכים שאירעה כ-3 שעות לפני הטיסה, במהלכה פגעה עגלת תחזוקה של אל על בגלגל המטוס וכי היא פעלה להטסת כל הנוסעים למקום יעדם בטיסות חלופיות, ובמהלך ההמתנה אף העבירה את כל הנוסעים על חשבונה לבתי מלון קרובים.

בית המשפט דן בטענות הצדדים, והחליט לקבל חלקית את טענות בני הזוג כנגד חברת התיירות וציין כי חברת התיירות לא הוכיחה בפניו כי לא התרשלה ואף לא טענה כי ניסתה לפצות את בני הזוג בשל החיסרון ביום מהטיול כתוצאה מהעיכוב בטיסה. כמו כן ציין בית המשפט כי העיכוב שאירע בטיסה, לא היה של שעות בודדות אלא בעיכוב משמעותי וכתוצאה מכך, הפסידו בני הזוג יום שלם בטיולם וחברת התיירות מנגד לא פיצתם אותם על כך.

בנוגע לחברת התעופה הבולגרית, החליט בית המשפט לדחות את הודעת צד ג' ששלחה חברת התיירות אל חברת התעופה, וקבע כי שוכנע כי חברת התעופה עשתה ככל שביכולתה כדי למלא אחר חובתה להטיס את בני הזוג מנמל התעופה בן גוריון ליעדם בבולגריה.

בית המשפט ציין כי שוכנע כי בני הזוג שילמו במיטב כספם עבור הטיול המאורגן וכי נגרמה להם עוגמת נפש בשל העיכוב המשמעותי שאירע בטיסה ולכן, חייב את חברת התיירות לשלם לבני הזוג פיצוי בסך של 3,000 ₪. 

פרטי פסק הדין: תק (עפ') 40008-12-12 נעים מושקה נ' פגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

 

Related Post