משרדנו עוסק בתחום התעופה והתיירות, ובמסגרת זו מסייע לנוסעים בהליכים מול חברות תעופה, לצורך קבלת פיצוי כספי בגין ביטול או עיכוב טיסות, הן מכוח חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) והן מכוח התקנות האירופיות (EC Regulation 261/2004), תוך שיתוף פעולה עם נציגויות של חברות תעופה ומשרדי עורכי דין ברחבי העולם.

משרדנו מנוהל על-ידי עו"ד אהוד פאי, בוגר תואר ראשון במשפטים LL.B, ותואר שני במדיניות ציבורית M.A, שהנו בעל ניסיון רב בתחום דיני התעופה והתיירות, ומופיע באופן תדיר בכלי התקשורת הארציים, וכן מעורב בהצעות חקיקה בתחומים אלו.

טופס בדיקת זכאות לקבל פיצוי כספי

שם מלא*

טלפון*

דואר אלקטרוני*

שם חברת התעופה

מה היה מסלול הטיסה

מה היה מועד המראת הטיסה המקורי

מה היה מועד המראת הטיסה בפועל

Please leave this field empty.


"מדריך: מתי מגיע פיצוי על בעיות בטיסה? מה עושים כאשר טיסתכם מתעכבת? האם יש משמעות למשך העיכוב? מהו סדר הגודל של הפיצוי שמגיע לי ואיך מקבלים את הכסף? - ועוד המון שאלות ותשובות על הטיסה שלכם. אל תטוסו בלי לקרוא"- ציטוט מתוך כתבה מאת עו'ד אהוד פאי שפורסמה באתר YNET

לקוחות כותבים

שרי ר. - אשקלון "נהנינו מאוד לעבוד אתכם וזכינו גם ללמוד הרבה על עולם התעופה ועולם המשפט. בזכותכם, חווית הטיול הלא נעימה שהייתה לנו בעקבות ביטול הטיסה של חברת התעופה IBERIA, השתפרה יותר"
טארק כ. - נתניה "אנו מודים לכם על הטיפול מול חברת התעופה Finnair. אתם ראויים להרבה שורות כתיבה להערכה, אך לא נאריך באמת קבלנו שירות ברמה גבוה, מהיר מקצועי ואדיב מאוד"
מירי ש. – רחובות "לאחר שעברנו חוויה לא נעימה במהלך טיסתנו עם אל על מבודפשט, פנינו אליכם לאחר שבקשתנו לפיצוי נדחתה, ולאחר זמן קצר הצלחתם להשיג עבורנו פיצוי מכובד. אנו מודים על הטיפול ועל התוצאה המוצלחת!"
עמי ח. – ירושלים "אני ומשפחתי רוצים להודות לכם מכל הלב על הטיפול עבורנו מול Turkish Airlines, ובמיוחד על התוצאה ועל היעילות. היה גם מאוד כיף לעבוד מולכם במהלך הדרך."
עדן א. - חולון "אני ובן זוגי רוצים להודות לכם על הטיפול מול חברת התעופה Air Berlin. הטיסה שלנו חזרה לארץ מברלין הייתה סיוט גדול, אך אנו מתנחמים בכך שהצלחתם להשיג עבורנו פיצוי מכובד"
יוסי מ. – רעננה "נהניתי מאד מאד לעבוד אתכם בנושא התביעה מול חברת התעופה Brussels Airlines . הטיפול היה אדיב מקצועי ויעיל. לשמחתנו קיבלנו פיצוי גבוה יותר ממה שציפינו."
אסתר ג. - פתח תקווה "אנו מבקשים להודות לכם על הטיפול המקצועי והמסור בענייננו. הטיפול היה מהיר ומקצועי, וכעבור זמן לא רב התביעה התקבלה במלואה וחברת התעופה הנורווגית SAS הפקידה בחשבוננו את מלוא הסכום שתבענו. אנו מרוצים מאוד מדרך הטיפול "

שאלות נפוצות

נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שהמריאה באיחור של מעל שעתיים, הוא זכאי לקבל ללא תשלום ממפעיל הטיסה - מזון, משקאות ושירותי תקשורת.

במידה והטיסה המריאה באיחור של בין 5 עד 8 משעות מהמועד שנקבע, זכאי לקבל הנוסע, בנוסף לפיצויים שהוא זכאי לקבל במקרה של איחור של שעתיים, גם את התמורה המלאה של כרטיס הטיסה או כרטיס חלופי. במידה והוצע לנוסע כרטיס לטיסה חילופית שאמורה להמריא ביום שלמחרת והנוסע בחר לקבל את הכרטיס, הוא זכאי לקבל גם שירותי לינה, והסעה.

במקרה והטיסה התעכבה מעל ל- 8 שעות, היא נחשבת על פי החוק כטיסה שבוטלה, ובמסגרת זו, זכאי הנוסע לקבל "שירותי סיוע" ללא תשלום (הכוללים מזון ומשקאות, אירוח בבית מלון, שירותי הסעדה, ושתי שיחות טלפון), וכן לקבל את התמורה ששילם בגין כרטיס הטיסה או כרטיס טיסה חילופי, על פי בחירתו.

בנוסף לכך, זכאי הנוסע לקבל פיצוי כספי, ששיעורו תלוי במרחק הטיסה בק"מ, כאשר הפיצוי המינימאלי הוא 1,290 ₪ (בטיסה של עד 2,000 ק"מ), והפיצוי המקסימאלי הוא 3,120 ₪ (בטיסה של מעל ל-4,500 ק"מ).

יחד עם זאת, במידה ומפעיל הטיסה הודיע לנוסע 14 ימים לפני מועד הטיסה על כך שהטיסה בוטלה או מתעכבת למעלה מ-8 שעות - הנוסע לא יהיה זכאי לקבל פיצוי כספי. בנוסף גם במקרה ומפעיל הטיסה הציע לנוסע עד 7 ימים לפני הטיסה, כרטיס לטיסה חילופית שמועד המראתה הוא עד שעתיים לפני מועד הטיסה המקורי, ונחיתתה ביעד הסופי הוא לא יותר מארבע שעות משעת הנחיתה המקורית, לא יהיה זכאי הנוסע לקבל פיצוי כספי.

כן! במהלך שנת 2013 התקין המחוקק תקנות לחוק שירותי התעופה, העוסקות בטיסות פנים-ארציות, בהן נקבע כי טיסת פנים שהמריאה באיחור של מעל 3 שעות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה, תחשב כטיסה שבוטלה, ובמקרה כזה יהיה זכאי הנוסע לקבל פיצוי כספי. ביטול טיסה בקו שבין תל אביב (שדה דב) או נתב"ג או חיפה לבין אילת – סכום הפיצוי - 250 ₪. ביטול טיסה בקו שבין תל-אביב (שדה דב) לבין עין יהב או ראש פינה – סכום הפיצוי - 150 ₪. ביטול טיסה בכל קו אחר – סכום הפיצוי – 200 ₪.

במידה ונוסע כבר הגיע לשדה התעופה, ורק שם הודיעו לו שטיסתו עוכבה, ועל מנת "לזכות" בהטבות (כגון מזון, שתיה, שירותי תקשורת וכיו"ב), עליו להתייצב בדלפק הבידוק של מפעיל הטיסה בשדה התעופה (Check-in) כ-3 שעות לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס, ולדרוש את הפיצוי המגיע לו.

במידה ולא נמצא דלפק בידוק של מפעיל הטיסה בשדה, יש למצוא את הגורם המוסמך מטעם מפעיל הטיסה בשדה ולדרוש ממנו את הפיצוי (על חברות התעופה למנות מארגן או מפעיל טיסה מטעמם, המחויב להיות נוכח בשדה 3 שעות לפחות לפני מועד ההמראה).

במידה והטיסה בוטלה או התעכבה ביותר מ-8 שעות, על מפעיל הטיסה לשלם לנוסע את הפיצוי הכספי, בתוך 45 ימים מהמועד שהנוסע פנה אליו בכתב. כלומר, על הנוסע לפנות בדרישה בכתב אל מפעיל הטיסה (ורצוי מאוד שדרישה זו תעשה בדואר רשום!) לצורך קבלת הפיצוי.

בנוסף, לצורך קבלת הפיצוי או השבת התמורה של כרטיס הטיסה, הנוסע יכול לפנות לסוכנות הנסיעות שממנה רכש את כרטיס הטיסה, והיא מחויבת על פי החוק לסייע לו בקבלת הפיצוי, ובמסגרת זאת, על סוכנות הנסיעות לפנות למפעיל הטיסה, בדרישה למימוש זכאותו של הנוסע.