בית משפט לתביעות קטנות חייב את איסתא לשלם 18,000 ₪

אביו של הנוסע נפטר – איסתא סירבה לדחות החופשה – וחויבה בהחזר של 18,000 ₪

במסגרת פסק דין שניתן על-ידי בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה, נדונה תביעה שהוגשה על-ידי תושב הצפון כנגד סוכנות הנסיעות איסתא, בו חייב בית המשפט את האחרונה בתשלום בסך של 18,000 ₪ לתובע ומשפחתו אשר רכשו ממנה חבילת נופש לברצלונה בסך של 25,700 ש"ח בספטמבר 2012 אולם, יום לפני הטיסה ביקש התובע מאיסתא לבטל או לדחות את החופשה בשל התדרדרות קשה במצבו הרפואי של אביו, שנפטר באותו היום, אולם איסתא סירבה לבקשתו וחייבה אותו במלוא תשלום העסקה.

במסגרת כתב התביעה טען התובע כי מרגע שנודע לו על התדרדרות במצבו הבריאותי של אביו המנוח, הוא עשה מאמצים להשיג בטלפון את מוקד החירום של איסתא אך משום שהיה באותו העת חג לא הצליח להשיג את הגורמים הרלוונטים וכמו כן שלח מיילים לנציגת איסתא שטיפלה בהזמנתו, ובהם ביקש לדחות את החופשה בשל מות אביו, אולם לטענתו פניותיו לא נענו באופן ענייני והוא קיבל מאסיתא תשובה יבשה וקצרה לפיה נאמר לו כי לאחר בדיקה מקיפה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, לא ניתן להחזיר לו את כספו בגין ההזמנה על אף שזו לא יצאה אל הפועל.

במסגרת התביעה עתר התובע להשבת מלוא עלות הנופש בסך של 25,700 ₪ בתוספת פיצוי בסך 7,000 ₪ ולחילופין לקבל חופשה משפחתית זהה לזו שהזמין מאיסתא. 

בכתב ההגנה טענה איסתא בין היתר, כי התובע ביקש לבטל את חופשתו יום לפני מועדה המתוכנן וכי היה מודע לתנאי ההזמנה שנכללו בטופס "אישור הזמנת שירותי תיירות" אותו אישר, לרבות התנייה לפיה ביטול העסקה כרוך בתשלום מלוא התמורה, וכי אין ביכולתה להחזיר לו את התמורה בגין העסקה משום שהיא הועברה במלואה לספקים.

בית המשפט מתח ביקורת על מדיניות הביטול הנוקשה של חברות תיירות, במסגרתן הן מחייבות לקוחות בתשלום התמורה המלאה של העסקה מבלי אפשרות לבטלה וציין כי: "מדיניות כזו השוללת ממי שהזמין חבילת נופש את זכותו להשבת הכסף ששילם בעקבות ביטול העסקה, כשלא עמדה בפניו ברירה אחרת, אלא לעשות כן, הינה מדיניות בלתי ראויה" וקיבל את התביעה ברובה  וחייב את איסתא להשיב לתובע סך של 18,000 ₪.

 פרטי פסק הדין: תק (חד') 51598-12-12, יעקב דיין נ' איסתא ישראל בע"מ (24/7/2013ׂ)

 

Related Post